روز جهانی زن توسط شورای زنان انجمن افغانها در سویدن به روز شنبه مورخ 9 مارچ 2019 دریک فضای فامیلی در رستورانت سلطانی تجلیل بعمل آمد . برنامه از دوبخش تشکیل یافته بود : بخش صحبت ها و بخش کنسرت احمد مرید . گردانندگی بخش اول را خانم فریبا چرخی و گردانندگی بخش دوم را جناب رامشگر بعهده داشتند. فلمبرداری توسط استدیوی ( Z) صورت گرفته است.

روز شنبه نهم مارچ 2019محفلی به مناسبت روزهمبستگی جهانی زن از جانب شورای زنان انجمن افغانها دریک فضای خانوادگی در رستورانت سلطانی برگزار گردید.
محفل از دو بخش تشکیل گردیده بود: بخش سخنرانی ها و کنسرت .
گردانندگی بخش اول برنامه را خانم فریبا چرخی بعهده داشت.
در بخش نخست ، خانم فریبا چرخی برنامه را افتتاح کرده با نواختن سرود ملی برنامه آغاز گردید. سپس قرائت پیام انجمن افغانها توسط محترمه ملیحه اصغری به خوانش گرفته شد. در این بخش تقدیر از زنان برازنده سال 2018 افغانها در سویدن و مادران که به تنهایی در تربیه اولاد ها نقش داشته اند ، خوانش مقاله ها و اشعار در وصف زن و مادر و همچنان توزیع تحایف به زنان برازنده را در برمیگرفت.
این بخش برنامه را خانم فریبا چرخی بگونه جالب و جذاب به پیش برد که مورد پسند اشتراک کنندگان محفل قرار گرفت.
سرپرستی و تنظیم بخش اول برنامه را خانم ملیحه اصغری مسئول شورای زنان آنجمن افغانها به عهده داشت که در نوع خود بهترین بود.
گفتنی است که در ختم بخش اول از طرف اعضای رهبری انجمن افغانها مثل سالهای گذشته به تمام زنان و دختران حاضر در محفل یک یک شاخه گل اهداء گردید.
در بخش دوم، آقای احمد مرید هنرمند و آواز خوان خوش صدا و سابقه دار رادیو و تلویزیون افغانستان با اجرای آهنگهای متنوع در وصف زن، در وصف میهن و آهنگهای شاد و عاشقانه به جذابیت و زینت محفل افزود و با تشویق و کف زدن های ممتد حاضرین همراه گردید. گفتنی است که نوازندگان معروف و با استعداد مان رومان جان حساس با نواختن کیبورد و یحیی جان احمدزی با نواختن طبله احمد مرید را در کنسرت همرایی میکردند. .
گردانندگی بخش دوم برنامه را آقای قاسم رامشگر داور محبوب برنامه معروف ” ستاره افغان ” و گیتار نواز نامی کشور به پیش برد و در اغازاو از موسیقی افغانستان ومشخصات ان در سالهای که احمد مرید شروع به آوازخوانی نموده سخن گفت و درکل در بخش موسیقی نقش مکمل خوب و موفق را بازی کرد.در کل نحوه اجرای برنامه خوب و قناعت بخش بود.
در وسط برنامه حوالی ساعت هفت ونیم شام غذای افغانی توسط رستورانت سلطانی سرویس گردید.
جا دارد که از زحمات خانم فریبا چرخی بعنوان گرداننده بخش اول ، جناب رامشگر بعنوان گرداننده بخش دوم ، از هنرمندان عزیزمان جناب احمد مرید ، رومان جان و یحیی جان ، مسوول استدیوی فلمبرداری ( Z) که بدون دریافت حق الزحمه فلمبرداری نمود ، از جناب یوسف سلطانی بخاطر سرویس و غذای لذیذ افغانی ، درکل از اعضای شورای زنان و بخصوص خانم ملیحه اصغری برنامه ریز و ومسوول بخش اول برنامه و تمام اعضای رهبری انجمن افغانها و هم چنان از جناب فیض نور و خانم دیبا جان حیدری بعنوان اسپانسران محفل ابراز سپاسگذاری و قدر دانی نماییم. گفتنی است که در جریان برنامه از هنرمندان محبوب هریک جناب احمد مرید ، رومان جان و یحیی جان و همچنان گردانندگان سرشناس هریک خانم چرخی و جناب رامشگر و مسوول استدیوی فلمبرداری ( Z) و خانم ملیحه اصغری از جانب جناب نسیم سحر رئیس انجمن افغانها بخاطر سهم فعال شان در برنامه قدردانی شده و دسته های گل برای شان اهداء نمود .
برنامه که حوالی ساعت 17.00 آغاز شده بود ، حوالی ساعت یازده شب با تمدید حدود بیست دقیقه در یک فضای صمیمانه به پایان رسید .






پیام انجمن افغانها در سویدن بمناسبت روز جهانی زن
آهنگ ”کابل جان” توسط احمد مرید در برنامه تجلیل از روز جهانی زن در شهر استاکهولم
http://www.afghanskaforeningen.se/2019/03/10/%D8%A2%D9%87%D9%86%DA%AF-%DA%A9%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D9%85%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AA/
انجمن افغانها درسویدن که همواره کوشیده است زمینه سازخوشی ولبخند برلبان هم میهنان عزیزباشد، اینبارنیزبا برگزاری شب یلدا( شب چله ) در رستورانت سلطانی توانست این نیت خوب را ثابت بسازد.
محفل یکشنبه شب ۲۳ دسمبراز ساعت 18.00 الی 23.00 در رستورانت سلطانی واقع سولینتونا به اجرا در آمد.
در این محفل که شعرای نامی کشور آقایان پروفیسورعبدالحکیم شرعی جوزجانی و محمد شریف سعیدی و همچنان شاعر و رمان نویس ایرانی آقای محسن نیکو منش حضور داشتند، محفل با بیانیه ای افتتاحیه آقای نسیم سحر رئیس انجمن افغانها آغاز گردید.
آقای سحر در جریان صحبت خود از حضور شاعران، جناب آقای فرخاری مستشار سفارت افغانستان وجناب آقای فرزام سرقونسول سفارت افغاستان و همکاران شان و سایر دوستان که از راه های دور و نزدیک تشریف آورده بودند قدردانی نموده و خیر مقدم گفتند.
محفل که زیر عنوان ”شعر و غزل ” برگزار شده بود ضمن قرائت اشعاری از آقایان جوز جانی و سعیدی با غزلسرایی هنرمند خوش صدا و شیرین بیان آقای مجتبی محب تا پاسی از شب ادامه یافت و مورد استقبال حاضرین قرار گرفت. مجتبی محب با اولین آهنگ از ساخته های خودش با استفاده از چامه حافظ آغاز نمود وبا آهنگ دلپذیر استاد اولمیر ” دا زمونژ زیبا وطن ” ختم نمود.
گفتنی است که 95 درصد اشتراک کنندگان برنامه شب غزل را خانواده ها تشکیل میدادند.
در ضمن باید یاد آوری گردد که گوینده محفل آقای میوند جان ( با تسلط درهر دو زبان : دری وپشتو) و فلمبردار محفل آقای نجیب امانی که از فاصله های دور تشریف آورده بودند و به محفل زیب و زینت خاص بخشیدند.
انجمن افغانها از همه شرکت کنندگان محترم محفل، آواز خوان محفل مجتبی محب، قیس جان طبله نواز، آقای میوند ، آقای نجیب امانی ، رستورانت سلطانی با سرویس غذای لذیذ افغانی و تمام دست اندرکاران محفل ابراز امتنان مینماید.
قابل یاداوری است که فلم مکمل این محفل بعدا نشر خواهد شد.
گزارش از خ. ف







گزارش كوتاه از فاتحه ي عمومي و ختم قرآن شريف، 18 ماه جون ٢٠١٧ براي شادي روح رفتگان و تسلي دل زخميان حوادث اخير افغانستان:
فاتحه به خوب ترين نحو ممكن گذشت و دنيايي دعا و مبلغی براي شفاخانه استقلال جمع شد و در روز پنج شنبه تاريخ 22 06 20177 به کابل فرستاده و تقسيم شد!
تصاوير و ويديو ي مربوطه در آخر اين نوشته ضميمه مي شود.
جا دارد تا از مسجد افغانها در (Rågsvedd)، انجمن افغانهاي مقيم سويدن و همچنان در كنار اين بزرگواران شخص ديگري نيز در پشت صحنه حضور داشت كه اگر نمي بود اين هدف تبديل به يك هدف دست نيافتني مي شد!
صحبت ما درباره ي دستان امنيست كه با وجود شرايط سخت، ماه روزه و حملات و خطرات پياپي هر باره كمك ها را با پيشاني باز در بين زخميان و خانواده هاي شهيد تقسيم مي كرد.
اين شخص كسي نيست جز آقاي شعيب عليزاده!
Shoaib Alizada
اميد است كه نيكي امروزتان دستگير فردايتان باشد.
ايام به كام
مسئولین جمع آواری کمک ها: سیر بریالی، یار محمد اعرابی، ساحل میرزا زاده ، سحر امیری، صبا امیری و ابراهیم صافی
گزارش مجلس ختم قرآن عظیم الشان و جمع آوری کمک برای آسیب دیدگان حوادث تروریستی ماه رمضان
روز یکشنبه هجدهم ماه جون مجلس ختم قرآن کریم و دعا به ارواح شهدای حوادث تروریستی در جریان ماه رمضان که در نقاط مختلف کشور از جمله کابل اتفاق افتاده بود، در مسجد افغانها دایر گردید که در ضمن دعا و ختم کمکهای نقدی حاضرین در مجلس جمع آوری گردید.
در مجلس تعداد کثیری افغانها از ملیت های مختلف برادر افغانستان و مذاهب مختلف بشمول سکه- های افغان ، جناب داکتر هامی سفیر و جناب فرخاری شارژدافیر سفارت افغانستان در استاکهولم حضور داشتند.
این مجلس به ابتکار جمعی از جوانان با درک افغان طرح ریزی و موفقانه اجرا گردید و این مجلس از حمایت انجمن افغانها، مرکز اسلامی افغانها، و کلوپ قلم افغانها برخوردار بود.
در آغاز مجلس محترم حآجی روح الله خیرزی رئیس شورای اجرائی مسجد و سخنگوی مرکز اسلامی، در مورد هدف از برگزاری این مجلس توضیح ارائه نمودند و از جوانان مبتکر مجلس و حضور قابل ملاحظه دوستان شرکت کننده تشکر و قدردانی نمودند.
در امتداد مجلس ختم قرآن صورت گرفت و در لحظات پایانی گزارش جمع آوری کمک، نحوه و طریق ارسال آن به مستحقین از جانب محترم سیر بریالی ،محمد بار اعرابی و ساحل میرزا زاده به حضور شرکت کنندگان مجلس قرائت گردید که مورد استقبال حضار قرار گرفت.
در ختم مجلس محترم شیخ حسن امام مسجد به ارواح شهدا دعا نمودند و هر شخص به اندازه توان خود کمک خود را به صندوق مخصوص واریز نمودند تا بعدن به مستحقین ارسال گردید.
طبق گزارش، پول جمع آوری. شده در روز ختم بین هفت و هشت هزار کرون و ضمن اینکه مقدار شصت هزار کرون جمع اوری و قبلن ارسال گردیده بود.
روز جمعه مورخ 22جولای 2016 میله تابستانی به ابتکار شورای زنان انجمن افغانها در منطقه فیتیای استاکهولم برگزار شد. در این میله یکتعداد خانوادههایافغان اشتراک داشتند. در میله برعلاوه تهیه غذای افغانی قابلی ، گریل کباب تیکه وشامی کباب نیز درکنار آب صورت گرفت. همچنان گدی پران بازی صورت گرفت . گفتنی است که کباب و قابلی مزه دار افغانی در کنار آب توسط محترم جنرال سخی بابه قلیچ تهیه شده بود . انجمن افغانها از زحمات جناب جنرال صاحب بابه قلیچ قدردانی و سپاسگذاری مینماید . در دربرگزاری این میله شورای زنان انجمن افغانها تلاش فراوان نمود تا این میله به شکل خوب برگزار گردد





تجلیل از سال نو یا نوروز 1395 با برگزاری کنسرت نوروزی توسط انجمن افغانهای سویدن – بهانه یی برای دورهم جمع شدن افغانها
جهت دورهم جمع کردن افغانهای مقیم سویدن بخصوص افغانهای مقیم شهر استاكهولم سویدن؛ انجمن افغانهادر سويدن با همكاري كلوب قلم ، شوراي فرهنگي ، نمايندگي شوراي جهاني هزاره ها در سويدن ، کنسرت نوروزی را به تاریخ 20 مارچ 2016 برگزار نمود. در محفل حدود پنجصد نفر اشتراک ورزیده بودند . در محفل نوروزی جناب داکتر هامی سفیر ج ا افغانستان در سویدن نیز حضور یافته بودند . در این کنسرت هنرمندان خوش صداي افغان مقيم سويدن هر یک ضیاء رهین – حجت رحیمی و وحدت رحیمی آهنگهای نوروزی و محلی را جهت پر رنگ نمودن محفل متذکره پیشکش نمودند
تجلیل از سال نو یکی از فرهنگ های قدیم افغانها است که بخاطر شادی و آغاز نیک از سالها بیدنسو توسط مردم افغانستان و کشور های همجوار افغانستان به اشکال و سلیقه های مختلف تجلیل میگردد. تهیه و صرف هفت میوه معروفترین خوارکه است که توسط هر خانواده افغان چی در داخل و یا خارج از اففانستان تهیه و صرف می گردد. تهیه هفت میوه و سبزه سمنک از زیباترین چیز های بود که اعضای انجمن توسط آن تجلیل از نوروز را قشنگتر ساخته و این فرهنگ را به نسل های بعدی تعریف نمودند.
اشتراک صدها تن از افغانهای عزیز و تعداد محدود از شهروندان سویدن نشانه از فرهنگ دوستی و با ارزش دانستن با هم بودن افغانها می باشد. این محفل همچنان فرصتی برای انتقال فرهنگ و ارزش های افغانی از یک نسل به نسل دیگر بوده و بزرگان و فرهنگیان افغان مقیم در شهر استکهولم توانستند داشته ها و تجارب خویش را به نسل جدید که بیشتر با فرهنگ کشور غیر از افغانستان نردیک هستند شریک نمایند
انجمن افغانهامقیم شهر استاکهولم- سویدن همیشه در صددگرد هم جمع نمودن افغانها در شهر و با استفاده از هر فرصت مساعد توانسته از به ارزش ها و فرهنگ افغانستان قدر دانی نماید. انجن اینگونه مصدر خدمت به افغانهای عزیز بوده و در آینده نیز جهت پاسخگو بودن به نیازمندی ها افغانها و زنده نگهداشتن فرهنگ و ارزش های افغانستان می کوشد
محفل نوروز را مريم فاروق يكي از گرادانندگان اغاز نمود و به حاضرين بعد از خواندن يك قطعه شعر زيبا در وصف بهار خوش امديد گفت وبعد از جناب نسيم سحر رئيس انجمن افغانهادعوت كرد تا پيام انجمن افغانها را بخوانش بگیرد.سپس جناب عبداله شيوالي گرداننده برنامه محفل در مورد پیشینه وتاریخچه نوروز در کشور های مختلف صحبت نمود وبعدا از هنرمندان خوش آواز افغان مقیم سویدن هریک ضیا رهین ، حجت رحیمی ووحدت رحیمی و طبله نواز جوان ولید صدیقی خواست که برنامه کنسرت را آغاز نمایند.
در تفريج غذا و هفت ميوه از طرف جناب یوسف سلطانی سرویس شد.
بعد ار تفريج افغانهاي سكه- چوب بازي بسیار جالبی را اجرا نمودند . بعد از چوب بازی برنامه کنسرت آغاز شد و هر سه هنرمند اهنگهای قشنگ و شاد خواندند . در وسط برنامه جناب عبداله شيوالی مطالب جالب با فکاهی و طنز پیشکش حاضرین نمود و در قسمت اخیر اتن ملی توسط یکتعداد جوانان اجرا شد و در پایان بازهم چند اهنگ توسط ضیا رهین اجرا گردید. در ختم برنامه دسته های گل توسط رئییس انجمن افغانها به هنرمندان ، گرداننده خوب برنامه مریم جان فاروق اهدا گردید و از حضور گرم افغانها در محفل نوروزی سپاسگذاری صورت گرفت . گفتنی است که محفل در یک فضای عالی ، صمیمانه و خانوادگی برگزار شد محفل حوالی ساعت هشت شام پایان یافت .
گزارش از مریم صافی









برنامه بسيار جالب بمناسبت روز جهاني زن در استاكهولم از جانب شوراي زنان انجمن افغانها به شام روز شنبه مورخ 5مارچ در يكي از سالون ها در كمون نكه واقع Fisksätra تدوير يافت . نخست خانم عزيزه اكبري به حاضرين خوش امديد گفته سپس پيام شوراي زنان را قرائت نمود . به تعقيب ان از فرهنگي فرهيخته وسرشناس و داور نامدار برنامه ” ستاره افغان ” استاد رامشگر دعوت نمود تا چند حرفي پيرامون زن بگويد
اقاي رامشگر بعد از صحبت شان پيرامون زن و شادباش ، يك اهنگ زيباي ميهني پشتو را اجراء نمود كه توسط حاضرين استقبال گرم گرديد . اقاي ذاكر مودودي با اقاي رامشگر كيبورد مينواخت . بعدا دوشيزه مريم فاروق يك مطلب ادبي را بخوانش گرفت . موسكا جان و مرسل جان سراج بعنوان نوجوانان نوشته هاي شانرا خواندند.سپس هنرمند جوان يما صديقي با اهنگ هاي شاد برنامه موسيقي را پيش برد .
در تفريج اكثريت فاميل ها كه با خودغذاي افغاني اورده بودند صرف نمودند . يك كيك روز زن توسط يكي از خانم افغان بمناسبت روز جهاني زن تهيه شده بود .
در جريان برنامه يك يك شاخچه گل كه از طرف انجمن افغانها تهيه توسط مسوول شعبه زنان به تمام خانم ها اهدا گرديد .
در برنامه اتن ملي توسط خانم ها اجراء گرديد و اهنگ هاي دسته جمعي به دلچسپي محفل مي افزود و انرا دلنشين ساخته بود . يما جان صديقي اهنگ هاي جديدش را نيز اجراء كرد .
محفل بعد از ساعت 22.00پايان يافت . تعداد زياد خانمها در پاك كاري لوكال سهم گرفتند . خانم عزيزه اكبري با اولاد هايشان و همكاران شان زحمات در برگزاري محفل كشيدند
گزارش در فيسبوك افغانهاي سويدن
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=987169251319746&id=121226484580698





در میله تابستانی امسال ( شنبه مورخ 25 جولای 2015 ) برعلاوه کباب ، گدی پران بازی انجام یافت . با تأسف که امسال تابستان سویدنسه روز افتابی داشت وبس . ازینرو انجمن افغانها درسویدن در همکاری با کلوب قلم ، میله تابستانی را در یک سالون قشنگ گرفت و در حویلی سالون کباب تکه و شامی کباب تهیه شد و هم گدی پران بازی انجام یافت. در میله کباب تکه را فعالین انجمن از جمله حاجی وکیل سلطانی در راس تهیه کرده بود و کباب شامی و قابلی را آشپز ماهر شفیق صدیقی
اما قبل از صرف غذا برنامه را جناب سنجر بیگ جاهد مسوول فرهنگی انجمن افغانها افتتاح نمود و به سه زبان دری ، پشتو و ازبیکی به حاضرین خوش آمدید گفت و به برخی برنامه های انجمن افغانها نظر انداخت . سپس خانم فریده زیرک رئیس اسبق انجمن افغانها مطلب زیبا در مورد دوستی و قطعات اشعار زیبا را به بسیار قشنگی دکلمه نمود. در پایان نسیم سحر رئیس انجمن افغانها نیز به حاضرین خوش امدید گفت ویادآور گردید که این برنامه ادامه همان میله تابستانی سال 2009 است که در یک روز قشنگ تابستانی در کنار افغانهای عزیز دایر شد . بعد از صرف غذا که مورد پسند تمام اشتراک کنندگان قرار گرفت ، در سالون برنامه جالبی داشتیم با موسیقی ، رقص و اتن . گفتنی است که برنج خوش مزه بنام ”یاقوت” را مسعود جان و ستارجان برای برنامه ما فرستاده بودند که از ایشان و از اشپز ماهر ابراز سپاس صورت گرفت و همچنان از محترم فضل الرحیم که ” گدی پران ها ” را در برنامه تهیه کرده بود سپاسگذاری گردید
گوشه های فلم از ” گدی پران بازی ” را میتوانید در فیسبوک ”افغانهای سویدن ” در اینجا مشاهده کنید






















از نود پنجمین سالروز استرداد استقلال کشور به روز شانزدهم آگست سال 2014 در سالون تنستاترف استکهلم، به طور شانداری تجلیل بعمل آمد
محفل به ابتکار انجمن افغانها به همکاری سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در استکهلم، انجمن بابر، شورای سراسری هزاره ها، ارکستر هنری مجتبی محب، گروه فلمبرداری افرنگ میدیا و رستورانت آقای سلطانی، تدویر یافت و در این محفل محترم آقای احمدزاده شارژدافیر،جناب آقای نعیمی سرقونسل و یکتن از کارمندان سفارت افغانستان در جمع هموطنان حاضر در محفل حضور یافتند
محفل به گردانندگی دو جوان موفق افغان، دوشیزه مریم فاروق به زبان دری فارسی و گل امیر به زبان پشتو به پیش برده شد.
قبل از شروع محفل آقای فطرت معاون انجمن افغانها ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین برنامه را معرفی نمود و سپس باتلاوت آیات چند از کلام الله مجید توسط آقای دگروال عالمی آغاز گردید
سخنران نخستین برنامه آقای نسیم سحر رئیس انجمن افغانها بودند که در جریان صحبتهای خود از کارنامه درخشان شاه امان الله و همفکرانش به نیکی یاد نمود و هدف تجلیل از روز استقلال افغانستان را توسط انجمن افغانها، یاد بود و ارج نهادن از مبارزات میهندوستانه افراد و اشخاصی عنوان کرد که در سال 1919 تابوی شکست ناپذیری بریتانیای کبیر را شکستند و استقلال سیاسی افغانستان را بدست آوردند . غرض مطالعه کامل سخنرانی آقای سحر به اینجا کلیک کنید
سپس آقای احمدزاده شارژدافیر سفارت جمهوری اسلامی افغانستان ضمن تقدیر از مجاهدتهای مبارزین راه آزادی و استقلال کشور و شروع یک روند رو به پیشرفت بعد از به دست آمدن استقلال کشور توسط شاه امان الله، مرحله کنونی در کشور را در واقع ادامه همان دموکراسی خواهی و سیر رو به جلو با موانع مشابه در فراراه ترقی کشور تحلیل کردند و از هم میهنان در خواست نمودند که با همکاری و همدلی زمینه های بهبود شرایط در کشور را فراهم سازند
در نوبت سوم آقای شرعی جوزجانی رئیس انجمن بابر، ضمن درخشان توصیف کردن کارنامه مبارزین راه استقلال شعری را به زبان ازبکی در رابطه به همین موضوع قرائت نمودند. غرض مطالعه کامل شهر به اینجا کلیک کنید
آقای عالمی نیز شعری را در وصف استقلال به زبان پشتو به خوانش گرفتند
ضمن اینکه مجریان برنامه در لابلای سخنرانی ها و مقالات مدعووین، اشعار و مطالب زیبائی را تقدیم حضور شرکت کنندگان برنامه نمودند، بخش دوم برنامه آغاز گردید
در بخش دوم برنامه جوان مستعد و آوازخوان خوش صدا و خوش الحان افغان، مجتبی محب و برادرش قیس محب سکان برنامه را بدست گرفتند و با اجرای آهنگهای میهنی و غزل فضای سرور و وجدآور را در میان حاضرین خلق نمودند
این دهمین سال پیاپی بود که مجتبی محب بدون کدام توقعی درخواست انجمن افغانها را لبیک گفتند و آهنگ سرایی نمودند
محترمه فریده زیرک رئیس قبلی انجمن افغانها ضمن حضور در استیژ عنوان کردند که مجتبی جان محب ده سال قبل اولین بار در زمان ریاست وی، در تجلیل از هشتادوپنجمین سالگرد استرداد استقلال همکاری را با انجمن آغاز نمودند و تا کنون ادامه دارد. خانم فریده زیرک دسته گلی را که از جانب انجمن تهیه گردیده بود به آقای محب تقدیم نمود
در جنب اجرای موسیقی یک پارچه رقص اتن ملی توسط گروپ اتن و یک پارچه رقص چوب بازی توسط گروپ سکهـ های افغان اجرا گردید و مورد تشویق حاضرین قرار گرفتند
در ختم بخش اول موسیقی وقفه برای تنفس و صرف غذا اعلام گردید
غذای محفل این بار توسط آقای یوسف سلطانی مالک دوباب رستورانت در سولنتونا و تنستا تهیه گردیده بود که بابت کیفیت خوب غذا مورد توصیف و تقدیر شرکت کنندگان قرار گرفت
بعد از ختم وقفه تنفس و صرف غذا بخش دوم موسیقی آغاز گردید و تا ساعت ده شب ادامه یافت
در ختم دوشیزه مریم فاروق گرداننده دری برنامه متن زیبائی را که خودش نوشته بود قرائت نمود که با کف زدنهای ممتد حاضرین مواجه شد و تشویق گردید
در لحظات پایانی برنامه دسته و شاخه گلهائی، به عنوان هدیه انجمن افغانها به گروه موسیقی، گروه فلمبرداری، گروه اتن، گروه رقص چوب بازی و مجریان برنامه از جانب آقای سحر تقدیم گردید
گزارش از س خ ف